15 prosince, 2011

INTERVIEW: Patrik Raš

Na otázky tentokrát odpovídal jezdec z Prahy Patrik Raš.

Patriku, můžeš se představit?
Ahoj, je mi 21 let, narodil jsem se v Praze, kde žiju dodnes. Sponzorují mě firmy adidas, Shock! Energy drink, Styx underwear, G-Shock, 34R. Jsem členem teamu BMXShow.eu.

Je něco, co si myslíš, že o tobě lidi neví a měli by?
Všechno důležitý se dozvědí v tomhle rozhovoru J.

Jak dlouho jezdíš?
Od sezóny 2005, takže už to bude 7 let.

Co tě k flatlandu přivedlo a proč sis vybral právě ten?
Trochu náhoda. Vím, že asi ve 14 na letním táboře jsme si náhodou s klukama kupili dirtbiker, v tý době bylo DB plný flatlandu, takže jsem se do toho zakoukal. Pak samozřejmě trvalo než mi rodiče pořídili kolo. Bylo to k Vánocům a dostal jsem svoje první Haro F4. Nejdřív jsem samozřejmě jezdil mix všech disciplín a jelikož nesnáším vejšky a bojim se rozjet na 3 metrovej skok, tak volba byla jasná.

Litoval jsi někdy, že jezdíš flatland a ne třeba populárnější street?
Vůbec ne. Street v dnešní době se mi líbí, ale já dělám to, co mě baví. Navíc flatland je víc pestřejší a tím, že nás je míň, je snazší se prosadit.

Co tě baví nejvíc? Závody, exhibice nebo jezdit sám na place a učit se nové triky?
Všechno má něco do sebe. Samozřejmě závody jsou dost stresuplný a nijak si je neužívám, ale potom když se povedou, tak je to super pocit. Exibice jsou asi nejlepší, jezdíme s kluma a můžeme prezentovat náš sport masový veřejnosti a sklízíme samý úspěchy. Trénování sám má něco do sebe, ale zas se to nesmí přehánět. Nejlepší je jezdit s více lidma, kde jde víc o zábavu.

Jezdíš v týmu bmxshow.eu. Jak ses do něj dostal?
Už před založením teamu mě bral Dominik na různý show. Poté se rozhodl, že tomu dá ucelený formát a celý to zprofesionalizuje od webu až po samotné nabídky a oslovování klientů, což byl krok dopředu a je to vidět i na množství show. Tím, že už jsme byli s Dominikem sehraní byla další spolupráce jasná a navíc jsme přibrali další lidi do teamu, což je super.

Máte nějakou konkurenci? Jestli ano, čím se od ní lišíte?
Určitě tu jezdí spoustu lidí show. Myslím, že to máme víc zmáknutý, co se týče naší prezentace. Máme super web přeloženej do 4 jazyků a z každý akce se snažíme přinést foto nebo video materiál. Nicméně je dobře, že to dělá více lidí. Nijak si nekonkurujeme. Určitě je 100x lepší, když bude na maturitním plesu jakýkoliv flatař než nějaký ohraný show.


Jaký druh triků preferuješ?
Na předním kole, hodně steamrollery a halfpackery a různý přeskoky.

Jezdil jsi někdy jiným stylem, než jezdíš teď? Přemýšlel jsi o tom někdy?
Jasně, vystřídal jsem spoustu stylů a vím o tom. Dřív jsem třeba jezdil jen steamrollery za což bych si dal facku :-D.

Co je podle tebe na flatlandu nejtěžší? (spiny, přeskoky, g-turny??)
Vydržet u toho J.

V čem si myslíš, že se lišíš od ostatních jezdců?
Snažím se hodně jezdit na závodech na jistotu. Jsem naučenej tak, že rozhodčí mi daj víc bodů, když vrátím víc easy linky než když zkazím těžký. Další věc je, že se snažím, abych si nejezdil jenom na plácku v Letňanech. Snažím se hodně o spolupráci se sponzorama a bmxshow.eu.

Z čeho máš větší radost? Když odjedeš nějaký super-těžký trik u sebe na place, nebo nějaký „lehčí“, ale na závodech?
Asi lehčí na závodech. Přeci jenom je sport o soutěžení.

Co si myslíš o České flatlandové scéně?
Super rideři na vysoký úrovni, ale dost malá. Navíc taky slabá účast na závodech.

Máš nějaký vzor? Ať už jezdecký nebo jiný. A proč?
Vzor přímo nemám. Snažím se brát si inspiraci od různých lidí z mého okolí a to nejen ve světě flatlandu a jít si svým stylem.

Co děláš mimo kolo?
Studuju Provozně-ekonomickou fakultu na ČZU v Praze, pracuju na poloviční úvazek jako finanční controller v jedné společnosti. Mimo to rád vařím, poslouchám hudbu a sleduju seriály J.

Jakou posloucháš hudbu?
Electro, Dubstep …

Liší se v něčem hudba, kterou posloucháš při ježdění a ta, kterou posloucháš normálně?
Na kole poslouchám více energickou hudbu, aby mě nakopla.

Jaké jsou tvoje cíle? Ve flatlandu i mimo něj?
Dodělat školu a mít práci, co mě bude bavit. Ve flatlandu se udržet v co nejlepší formě a pořádně to rozjet s teamem BMXShow a mýma sponzorama.

Máš několik sponzorů, mezi které patří BigShock a Adidas. Jak se člověk ke spolupráci s takovými firmami dostane? Jak s nimi spolupráce vypadá?
Když má člověk několik dobrých výsledků, dobrý fotky a promo videa, udělá si profil a rozesílá stovky mailů a čeká, že se někdo chytne. Mě se to povedlo a spolupracuju se skvělejma lidma i společnostma. Zrovna tyhle dvě společnosti byl můj sen a nakonec to dopadlo. Se Shockem máme teď spoustu show po různých klubech, příští rok jsme se dohodli na finanční podpoře spojené s cestováním na závody a máme spoustu dalších projektů. S adidasem jsem byl tváří kampaně ST, kde jste mohli vidět promo fotky v adidas výlohách atd. a jel jsem adidas ST tour s 5 zastávkama po celé ČR. Člověk se musí snažit, posílat reporty, fotky a nebýt línej.

Jak dlouho se chceš ještě flatlandu věnovat? Co by se muselo stát, abys skončil?
Doufám, že aktivně tak do 30 let, potom jen rekreačně. Samozřejmě s narůstajícím věkem je i času daleko míň než na střední škole, takže skončil bych asi jen kvůli tomu, že bych to nestíhal.

Co chceš dělat pak? Zůstaneš u kol nebo zvolíš úplně jinou kariéru?
Bylo by to fajn, ale povede se to hrstce lidí. Ten trh je hrozně malej a firem už teď dost. Spíš bych chtěl dělat to co studuju a v čem teď pracuju. Takže ekonomie a finance.

Díky moc za vše, víc info najdete na mém webu a fanpagy:

Vojta Bublík

Žádné komentáře: